Ombudsmanka strany Most-Híd pôsobí viac ako tri mesiace

02.07.2013 Bratislava

Už viac ako tri mesiace pôsobí na Slovensku ombudsmanka strany Most-Híd, Ľubica Nádašská. Počas tohto obdobia sa na ňu obrátili viacerí občania s požiadavkou o pomoc. Ombudsmanka prijala deväť podnetov, z toho sa podarilo nateraz štyri úspešne vyriešiť, pričom len jeden bol ukončený bez úspechu. Riešenie ostatných prebieha.
„Som veľmi rada, že nám podarilo aj takýmto spôsobom pomôcť ľuďom pri riešení situácií, do ktorých sa väčšinou nedostali vlastnou vinou. Je samozrejmé, že nie všetko sa podarí vyriešiť na sto percent,“ uviedla Nádašská.
Podnety sa týkali rôznych oblastí, od právnych rád pri vlečúcich sa súdnych sporoch, pomoci pri riešení následkov živelných pohrôm, či konkrétnej iniciatívy, ktorá vedie k vypracovaniu návrhu novely zákona poslancami strany Most-Híd. Ombudsmanka pripravila aj letáky s tzv. prvou pomocou, teda návodom, ako postupovať napríklad pri živelnej pohrome či po ukončení strednej školy. Niektoré podnety museli byť odmietnuté, keďže išlo o žiadosti o finančnú pomoc, ktoré politická strana zo zákona nemôže poskytovať.
Pri riešení podnetov ombudsmanka spolupracuje s množstvom ľudí na rôznych úrovniach. „Zapájame preto do riešenia podnetov poslancov NR SR, komunálnych poslancov ale aj regionálnych predsedov a koordinátorov strany Most-Híd. Naším záujmom je dotiahnuť veci do úspešného konca a podnety občanov vyriešiť k ich spokojnosti. Práve táto aktivita je jedným zo spôsobov ako dostávať politiku a politikov bližšie k ľuďom,“ potvrdila ambíciu strany Most-Híd ombudsmanka Ľubica Nádašská.
 
Zuzana Bačiak Masaryková
tlačová tajomníčka
 

Vyberte región

mark